|
دومین کنگره انفورماتیک پزشکی و هفتمین همایش سلامت الکترونیک
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش بازی های آموزشی دیجیتال در یادگیری دروس دانشگاهی: بررسی مروری |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: در سال های اخیر، بازی های آموزشی دیجیتال، گسترش چشمگیری در بین جوامع امروزی داشته اند. اکثر این بازی های آموزشی دیجیتال، از طریق نرم افزارهای موبایلی توسعه یافته اند و مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به رشد به کارگیری بازی های دیجیتال، علاقه و انگیزه فراوانی برای یادگیری و آموزش دروس دانشگاهی از طریق این فناوری وجود دارد. بسیاری از کشورها روش های آموزشی و یادگیری دروس علمی خود را برای ترویج و حمایت از به کارگیری فناوری بازی های آموزشی دیجیتال تغییر داده اند. هنگامی که بازی های آموزشی دیجیتال به خوبی طراحی شوند و به طور صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، می توانند منجر به بهبود یادگیری دروس مربوطه و افزایش مهارت های دانشجویان شوند. هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش بازی های دیجیتال آموزشی در یادگیری دروس دانشگاهی بود. روش بررسی: این پژوهش به صورت مروری در سال 1397 و از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی معتبر از قبیلPubMed ،ScienceDirect ، Scopus، Web of Science، Google Scholar و با کلید واژه هایGamification ،Medical Sciences ،Students ، Learning، انجام شد. در نهایت 12 مقاله از سال 2010 تا 2018 انتخاب گردید. پس از جمع آوری مقالات مرتبط داده های استخراج شده از مقالات به منظور تحلیل توسط پژوهشگران خلاصه برداری و مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: یافته های پژوهش حاضر نشان داد که، به کارگیری فناوری بازی های دیجیتال نقش به سزایی در یادگیری دروس دانشگاهی توسط دانشجویان دارد. به کمک این فناوری در زمان استاد و دانشجو صرفه جویی شده و درک دانشجویان درباره ی محتوای درسی و همچنین، مهارت های شناختی آنها بهبود پیدا می کند. این بازی های آموزشی به طور مثبت بر وضعیت تحصیلی دانشجویان تاثیر می گذارد و آنها را تشویق می کنند تا از طریق پاداش های به دست آمده (امتیاز ها، سطوح و غیره) مشارکت و تعامل بیشتری با این محیط آموزشی داشته باشند. طبق بررسی های انجام شده، اهداف اصلی به کارگیری این فناوری شامل بهبود کیفیت فرآیند یادگیری، توانمندسازی دانشجویان و افزایش استقلال آنها، می باشد. بازی های آموزشی دیجیتال، می توانند برای دروسی از قبیل آناتومی و فیزیولوژی که نیاز به تمرین و ممارست بیشتری برای یادگیری وجود دارند، مناسب باشند. نتیجه گیری: با توجه به گسترش روزافزون علم و دانش، به کارگیری فناوری اطلاعات می تواند نقش موثری در آموزش و یادگیری داشته باشد. یکی از این فناوری های موثر در آموزش و یادگیری دانشجویان، بازی های آموزشی دیجیتال می باشد که به کمک این فناوری می توان سطح دانش، آموزش و یادگیری را ارتقا داد. در نتیجه مدیران و سیاست گزاران این حوزه، باید اقدامات و خط مشی های لازم را جهت به کارگیری بازی های آموزشی دیجیتال برای آموزش و یادگیری دروس دانشگاهی تدوین نمایند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا بنای یزدی پور | banaye yazdi pour دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
فرشته منوچهری منزه | manouchehri monazah دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mieh-2018.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-100-4&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|