پانزدهمین همایش ملی حسابداری

عنوان فارسی تاملی در مفهوم داده های بزرگ و تاثیر آن بر حسابداری مدیریت
چکیده فارسی مقاله هدف این مقاله بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر به موقع بودن و قابلیت اتکای صورتهای مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. در این پژوهش رقابت در بازار محصول به عنوان متغیر مستقل، همچنین بهموقع بودن و قابلیت اتکای صورتهای مالی به عنوان متغیر وابسته مورد در نظر گرفته شده است. به منظور سنجش رقابت در بازار محصول از شاخص هرفیندالهیرشمن استفاده شده است. برای آزمون فرضیه های پژوهش از رگرسیون چندگانه بهره گرفته شده است. نمونه مورد مطالعه 272 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی دوره زمانی 1389 الی 1394 میباشد. نتایج حاصل از آزمون فرضیه های پژوهش نشان میدهد رابطه مثبت و معناداری میان رقابت در بازار محصول با اجزای کیفیت افشا، یعنی بهموقع بودن و قابلاتکا بودن صورتهای مالی وجوددارد؛ به عبارتی هرچه رقابت در بازار محصول باالتر باشد؛ بهموقع بودن افشای اطلاعات و نیز قابلیت اتکای اطلاعات شرکتها باالتر خواهد بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رقابت در بازار محصول، بهموقع بودن، قابلیت اتکای اطلاعات، شاخص هرفیندال
هیرشمن، کیفیت افشا

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی modares.ac.ir
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها