|
یازدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه مدل ارزیابی سطح کیفیت خدمات آموزش الکترونیک |
|
چکیده فارسی مقاله |
با توجه به تغییراتی که در عصر اطلاعات بوجود آمده، همه جنبه های زندگی روزمره، از جمله آموزش تحت تاثیر قرار گرفته است. ظهور شیوه های جدید آموزش از جمله آموزش الکترونیک یکی از مظاهر این تغییرات است. بنابراین لازم است تا استانداردهایی برای ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده در این دوره ها وجود داشته باشد. در این تحقیق ضمن مروری بر مدلهای موجود ارزیابی کیفیت خدماته سعی شده تا با تکیه بر نظر دانشجویانی که مصرف کنندگان اصلی سیستم به شمار می روند، عوامل اصلی تأثیرگذار بر ارزیابی سطح کیفیت خدمات آموزش الکترونیک شناسایی شوند. در این پژوهش، بر اساس روش انتقاد ضمتی و با استفاده از تجربیات دانشجویان یکی از بزرگترین مراکز آموزش الکترونیک در ایران، مدلی جامع جهت اندازه گیری سطح کیفیت خدمات در این حوزه ارائه شده است. حوزه های قابل ارزیابی در مدل ارائه شده که مورد تایید خبرگان نیز قرار گرفته است به ترتیب اهمیت آن ها شامل فرآیند آموزش، زیرساخت های قابل اطمینان، انعطاف پذیری و قابلیت انطباق، حمایت اساتید و کارکنان، هزینه انتظار حسود، فرهنگ و ارتش و برنامه های توسعه می باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش الکترونیک، روش انتقاد ضمنی، کیفیت خدمات |
|
عنوان انگلیسی |
Offering a model for evaluating the service quality of e-leaening by Critical Incident Technique method |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
By considering the significant changes in the age of information, all aspects of daily life, like learning process has affected. Emerging the new methods of teaching like e-learning is one of these changes. So, it seems necessary to define some standards for evaluating the service quality that offer in this system. This research was tried to recognize the main factors that affect service quality, in addition a new model was developed by lying on student’s perspective. For doing this, the CIT method was used to identify the special experience of students, after that a comparison among existing models and student’s experience was done and a new model was developed. Finally this model was confirmed by a group of experts of e-learning. The main factors by respect of their importance are: Learning process, learning infrastructure, flexibility, staff and instructor’s support, cost- expectation-benefit, culture, developing program. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
E-learning, Critical Incident Technology, Service Quality |
|
نویسندگان مقاله |
الهه قربانی | Elahe Ghorbani دانشگاه آزاد اسلامي واحد تھران شمال
وحید برادران | Vahid Baradaran دانشگاه آزاد اسلامي واحد تھران شمال
|
|
نشانی اینترنتی |
iiec2015.org |
فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|