یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع

عنوان فارسی مدیریت درآمد حمل و نقل بار هوایی در شرایط بهره برداری متغیر از ظرفیت
چکیده فارسی مقاله مدیریت درآمد (RM) شاخه ای از علم تحقیق در عملیات است که هدف اصلی آن، حداکثر سازی درآمد حاصل از فروش محصولات و خدمات طی یک دوره زمانی معین است. با توجه به رشد قابل توجه حمل و نقل هوایی بار در سال های اخیر، نیاز به ارائه تکنیک هایی به منظور بیشینه سازی درآمد در این صنعت، احساس می شود. در این مقاله مسئله تخصیص ظرفیت بار هواپیما در شرایط بهره برداری متغیر از ظرفیت، به منظور حداکثر کردن درآمد حاصل از فروش ظرفیت بررسی می شود، تصمیم گیری در مورد پذیرش یا رد یک درخواست بار و حفظ ظرفیت برای درخواست های آتی نیازمند در نظر گرفتن دو بعد ظرفیت تامل وزن و حجم است. برای مدل سازی مسئله از تکنیک برنامه ریزی پو با استفاده شده است، اما به دست آوردن حل دقیق در مدل برنامه ریزی پویا به دلیل قضای حالت بزرگ، عملی نیست. به همین دلیل، روش های ابتکاری برای حل این مدل ارائه شده اند که علاوه بر در نظر گرفتن عدم قطعیت تقاضاء عدم قطعیت مربوط به حجم و وزن محموله را نیز در نظر می گیرند. در این تحقیق، سه روش ابتکاری برنامه ریزی خطی قطعی (DLP)، برنامه ریزی خطی تصادفی (RLP) و قیمت پیشنهادی (Bid price) برای مسئله آرانه و عملکردآنها در مقایسه با سیاست FCFS بررسی شده است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت درآمد، حمل و نقل بار هوایی ، کنترل ظرفیت، سیاست کنترلی Bid price

عنوان انگلیسی Air Cargo Revenue Management under Variable Capacity Requirements
چکیده انگلیسی مقاله Revenue Management (RM) is a subfield of Operations Research that aims at maximizing revenues acquired by selling products/services in a specified period. Due to the substantial growth in air cargo industry over the past few years, sophisticated techniques are needed to maximize revenues. In this paper, airline cargo space allocation problem under variable capacity requirements is studied with the explicit goal of maximizing revenues. Decisions regarding acceptance or rejection of incoming booking requests have to consider two dimensions, namely volume and weight. The problem was formulated by Dynamic Programming, but obtaining exact solution is impractical due to the high-dimensional state space. For this reason, heuristic methods were proposed that took account of the uncertainty in demand and cargo volume and weight. Three heuristic approaches, namely Deterministic Linear Programming (DLP), Randomized Linear Programming (RLP), and Bid-price Policy were proposed and compared with the first-come, first-served (FCFS) policy.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Revenue management, Air cargo, Capacity control, Bid-price control policy

نویسندگان مقاله محمد وردی چاری | Mohammad Vardi
دانشگاه تربیت مدرس تهران

علی حسین زاده کاشان | Ali Hosseinzade
دانشگاه تربیت مدرس تهران

امین عباسی پویا | Amin Abbasipooya
دانشگاه تربیت مدرس تهران


نشانی اینترنتی iiec2015.org
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها