|
یازدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع
|
|
|
عنوان فارسی |
هماهنگسازی زنجیره تأمین دو سطحی با در نظر گرفتن قابلیت مرجوعسازی کالا از سمت مشتریان |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این تحقیق یک زنجیره تأمین دو سطحی شامل یک خردهفروش و یک تأمینکننده که با تقاضای نامعین مشتریان مواجه هستند، مورد بررسی قرار میگیرد. در مدل پیشنهادی تقاضای مشتریان تابعی از قابلیت مرجوعسازی کالای فروخته شده است و ) تصمیمگیری متمرکز 1(: خردهفروش میتواند قابلیت مرجوعسازی مشخصی را به مشتریان پیشنهاد دهد.مدلسازی در دو حالت ) تصمیمگیری انفرادی اعضا انجام شده است .متغیرهای تصمیم مدل عبارتند از اندازه سفارش خرده فروش و همچنین 2اعضا و ( قابلیت مرجوعسازی کالای فروخته شده. نتایج نشان میدهد که سود زنجیره در حالت متمرکز بیشتر از حالت غیرمتمرکز است . تصمیمگیری متمرکز منتج به افزایش اندازه سفارش و همچنین افزایش قابلیت مرجوعسازی کالا شده و فروش زنجیره را افزایش میدهد.نتایج آزمایشات عددی نشان داد که تصمیمگیری متمرکز بر روی اندازه سفارش و قابلیت مرجوعسازی کالا میتواند سودآوری زنجیره تامین را به نحو چشمگیری افزایش دهد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
هماهنگ سازی زنجیره تامین، قابلیت مرجوع کردن، تصمیم گیری متمرکز، تصمیم گیری غیرمتمرکز |
|
عنوان انگلیسی |
Coordinating a two-stage supply chain by considering customer returns |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In this paper, a two-stage supply chain comprising of one retailer andone supplier facing with an uncertain demand is considered. In the proposed model, a certain present of customers who are not satisfied with goods bought are fully paid back. Customers’ demand is a function of refund percent. Supply chain is modeled in two modes: (1) decentralized decision-making (2) centralized decisionmaking.Decision variables are order quantity and present of customers that can reject their purchase. The results indicate that thesupply chain profit increases by centralized decision-making ratherthan decentralized mode. In addition, centralized decision making increases order quantity, customers’ returns, and supply chain sales volume. Numerical experiments confirm that centralized decision-making on order quantity and return percent can increase supply chain profitability substantially. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Supply chain coordination, Customer return, refund, purchase rejection |
|
نویسندگان مقاله |
جعفر حیدری | Jafar Heydari University of Tehran دانشگاه تهران
ساقی رادخواه | Saghi Radkhah University of Tehran دانشگاه تهران
|
|
نشانی اینترنتی |
iiec2015.org |
فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|