|
مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری
|
|
|
عنوان فارسی |
ارتقاء فرآیندهای ارائه خدمت از طریق تدوین و استقرار سند ارتقاء در اورژانس عدالتیان مرکز آموزشی،پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقدمه: مدیریت اورژانس در حیطه های منابع انسانی، قوانین و مقررات عمومی، تجهیزات و فضاهای فیزیکی و نظارت بر اجرای صحیح فرایند ها به شیوه ی سنتی و بر اساس سلیقه شخصی صاحبان فرایند انجام می پذیرفت. وجود نیروهای کم تجربه و فاقد مهارت کافی، تقسیم بندی نامناسب فضاهای فیزیکی و عدم امکان دسترسی سریع و آسان به منابع و تجهیزات بخش، عدم رعایت کامل مقررات عمومی (پوشش،اتیکت، تلفن همراه و...) عدم نظارت و پیگیری موثر بر اجرای فرایند ها از مشکلات موجود است. هدف از طراخی و اجرای این سند سیاستهای اصلی ارائه خدمت در بخش اورژانس را مورد توجه قرار داده و موضوع آن توسعه، بهسازی و ارتقاء سیستم تریاژ، تامین نیروهای انسانی متناسب ، کیفیت خدمات بخش اورژانس می باشد. روش اجرا: با توجه به نیاز مرکز تیمی با حضور مدیر توسعه سازمان و منابع انسانی، معاون درمان و کارشناسان اداره برنامه ریزی ارزیابی و بهبود کیفیت جهت تدوین قوانین و مقررات در راستای ارتقاء فرایندهای جاری اورژانس عدالتیان انتخاب شد. این تیم با ظرفیت 800 نفر ساعت، کار کارشناسی با شناسایی نقاط قابل بهبود اقدام به نگارش دستورالعمل های جامع در قالب 7 ماده با عنوان سند ارتقاء اورژانس در مرکز نمودند. مواردی چون بهینه سازی فضای فیزیکی با استانداردهای بخش اورژانس و استفاده از کارکنان دارای صلاحیت کافی، توجه به امکانات و تجهیزات مورد نیاز بخش، تامین رفاه و امنیت شغلی کارکنان و ایجاد طرح انگیزشی با در نظر گرفتن تسهیلات مالی، آموزشی و رفاهی و کنترل و نظارت دقیق و مستمر مسئولین برفرایندهای جاری در این سند گنجانیده شده است. این سند پس از طرح و تصویب در تیم مدیریت اجرایی مرکز جهت تایید نهایی به دفتر ریاست دانشگاه اعلام شد و ضمن ابلاغ به کارکنان مرتبط، لازم الاجرا گردید. نتیجه گیری: در نتیجه اجرای این طرح موارد زیر به دست آمد: کاهش 10 درصد تعمیرات ناشی از نگهداشت نامناسب تجهیزات بهینه سازی 60%فضاهای بخش بدون صرف هزینه -کاهش به کارگیری نیروی پرستارطرحی از 26% به 7% افزایش رضایت بیماران به میزان 10 درصد- افزایش رضایت کارکنان به میزان 25 درصد کاهش استفاده از تلفن همراه و سایت های مجازی در حین انجام وظیفه به میزان 40 درصد افزایش 10 درصدی رعایت پوشش مصوب و نصب اتیکیت شناسایی توسط کارکنان و فراگیران |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Promotion of service delivery processes through the development and deployment of a promotion document at the Emergency Department of the Imam Reza Educational, Research and Therapeutic Center |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Introduction: Emergency management in the areas of human resources, general rules and regulations, equipment and physical spaces, and monitoring the proper implementation of processes in the traditional way and based on the personal taste of process owners. The presence of inexperienced and inadequate forces, the inappropriate division of physical spaces, and the inability to provide quick and easy access to resources and equipment, the non-compliance with the general provisions (cover, label, mobile phone, etc.), lack of effective monitoring and follow-up Implementing processes. Methods: Depending on the need of a team center with the presence of the director of human resource development and human resources, the deputy director of treatment and experts of the evaluation and quality improvement planning department for the purpose of drafting laws and regulations in order to improve the current emergency procedures of the judiciary was selected. The team, with a capacity of 800 hours, has been working on a bachelor's degree by identifying the points to be improved, writing comprehensive guidelines in the form of seven articles called the Emergency Promotion Document at the center. Examples of issues such as optimizing the physical space with the standards of the emergency department and the use of qualified personnel, paying attention to the facilities and equipment required by the department, providing the welfare and job security of the staff, and creating a motivational plan taking into account financial, educational and welfare facilities and control And accurate and continuous monitoring of current processes by the authorities is included in this document. This document was announced to the head of the university after approval and approval by the management team of the center for final approval, and it came into force when it was communicated to the relevant staff. Results and conclusion: As a result of the implementation of this project, the following resulted: 10% reduction in repairs due to improper maintenance of equipment, Optimization of 60% of spatial spaces without spending money - Reducing the use of paranormal force from 26% to 7% Increasing patient satisfaction by 10% - Increasing employee satisfaction by 25% Reduce the use of mobile and virtual sites while performing their duties by 40% Increasing the 10% compliance with the approved coverage and installing identification by staff and learners |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
سند ارتقا, اورژانس, فرآیند |
|
نویسندگان مقاله |
atefeh Behboudifar - Mashhad university of medical sciences
Mehdi Yousefi - Mashhad university of medical sciences
Atousa Ariafar - Mashhad university of medical sciences
Maliheh Hemmati Esmaeeli - Mashhad university of medical sciences
Ali Khorsand Vakilzadeh - Mashhad university of medical sciences
|
|
نشانی اینترنتی |
http://nml.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-123-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|