|
سیزدهمین کنگره ملی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران (مکانیک بیوسیستم 1400)
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی و ساخت دستگاه هشدار دهنده ورود ذرات آلاینده از سیستم هواکش به درون موتور |
|
چکیده فارسی مقاله |
بررسی های مختلف نشان داده است، حدود 50 تا 60 درصد از عوامل خرابی موتور و تعمیر اساسی آن در ماشین ها ناشی از ورود Sio2 و ذرات خاکستر و ... از طریق هواکش به درون موتور می باشد. سیلیس به عنوان سیلیسیم دیاکسید یا سیلیکا( سیلیس) ، عامل اصلی در تعمیرات اساسی آنها میباشد همچنین بیشترین آلودگی مشاهده شده در آنالیز روغنهای موتور ماشینها مربوط به عنصر سیلیکون( ناشی از سیلیسSiO2 ) میباشد، در مورد تراکتورها 399 در عملیاتهای خاکورزی بین 60 تا 70 درصد خواهد بود. بدین علت و نیز به دلیل بالا بودن هزینه های نگهداری و تعمیر ماشین ها، مراقبت از سیستم هوارسانی اهمیت زیادی دارد. مهم ترین عامل تحمیل هزینه، سایش قطعات است که به واسطه ی وجود ذرات جامد، آب و محصولات حاصل از کارکرد روغن در سیستم اتفاق می افتد و با فیلترهای سطحی معمولی قابل حذف نیستند. لذا در چنین سیستم هایی با حساسیت کاری بالا و یا دستگاه هایی با هزینه تعمیرات سنگین، بایستی ذرات مزاحم موجود در روغن کنترل و توسط فیلتراسیون جدا شوند که با انجام این مهم می توان از: 1- خسارات و آسیب هایی که به دستگاه وارد می شود، جلوگیری کرد که مستقیماً در کاهش هزینه ها تأثیر زیادی خواهد داشت 2- حجم زیادی از روغن ها مجدداً مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به لحاظ اقتصادی و زیست محیطی فوق العاده بااهمیت خواهد بود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Design and construction of a device for warning the entry of pollutant particles from the ventilation system into the engine |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Various studies have shown that about 50 to 60% of the causes of engine failure and its overhaul in cars due to the entry of Sio2 particles and ash, etc. through the aerator to the engine. Silica as silicon dioxide or silica (silica) is the main cause of their overhaul. Also, the most contamination observed in car engine oil analysis is related to silicon element (caused by SiO2 silica), in the case of 399 tractors, it will be between 60 and 70% in tillage operations. For this reason, as well as due to the high cost of maintenance and repair of the engine, it is very important to take care of the engine ventilation system. The most important factor is the cost of component wear, which occurs due to the presence of solid particles, water and oil products in the system and can not be removed with ordinary surface filters. Therefore, in such systems with high working sensitivity or devices with high repair costs, control of contaminants in the oil is very important, which can prevent the following: 1- Damage to the device, which Directly reduce costs. 2. A large amount of oil is reused, which will be very important economically and environmentally. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
حسگر, تراکتور 399, سیلیس, شمارش ذرات, ذرات آلاینده |
|
نویسندگان مقاله |
mohamad hassan sadeghian -
manochehr ebadian -
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ncame1400.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-266-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|