|
سیزدهمین کنگره ملی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران (مکانیک بیوسیستم 1400)
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی، ساخت و ارزیابی عملکرد شیر کنترل قابل نصب در خروجی پمپ هیدرولیک تراکتورهای MF285 |
|
چکیده فارسی مقاله |
شیر کنترل پمپ هیدرولیک تراکتور MF285 از نوع کشویی و در ورودی پمپ هیدرولیک تعبیه شده است. این امر باعث می شود تا واکنش سامانه کنترل خودکار کشش تراکتور در برابر تغییرات شرایط خاک به موقع نبوده و از این طریق بازده کششی تراکتور کاهش می یابد. در این تحقیق یک شیر کنترل جدید قابل نصب در خروجی پمپ هیدرولیک و با قابلیت کنترل الکترونیکی و با هدف بکارگیری در سامانه کنترل الکتروهیدرولیکی اتصال سه نقطه طراحی و ساخته شد. به منظور اطمینان از صحت عملکرد شیر کنترل جدید، تاثیر دو نوع شیر کنترل(الکترونیکی و مکانیکی) در سه سطح دور موتور و سه سطح فشار روغن هیدرولیک بر روی دبی پمپ در قالب طرح کاملا تصادفی و با سه تکرار بررسی گردید. نتایج نشان داد که تاثیر دور موتور ، فشار روغن و اثر متقابل آن ها در سطح احتمال (1%) معنی دار بود ولی تاثیر نوع شیرکنترل و اثرات متقابل آن با سایر تیمارها معنی دار نبود. در تمامی فشارهای کاری، با افزایش دور موتور دبی پمپ افزایش معنی داری داشت. همچنین رابطه خطی معنی داری بین دبی پمپ و دور موتور مشاهده شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Design, Development and Evaluation of the control valve with capable of installing at the pump outlet of the MF 285 Tractors. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The Control valve of the hydraulic pump of MF285 tractor is sliding type and installed at the pump inlet. This causes the draft control system couldn't react on time to changes in soil conditions and consequently the tractive efficiency decreases. In this research a new control valve that Can be installed at the pump outlet, with electronic control capability and for use in the Electro-hydraulic hitch control system was designed and constructed. In order to ensure the correct operation of the control valve, the effects of two control valves (electronic and mechanical) under three Engine speed(rpm) levels and three oil pressure levels on flow rate of the hydraulic pump were assessed by conducting a Completely randomized design. The results showed that the effect of Engine speed, oil pressure and their interaction were significant (P<0.01) but the effect of control valve type and its interactions with other treatments were not significant. At all pressure levels, flow rate increased with increasing Engine rpm. Also, a significant linear relationship was observed between pump flow and Engine speed. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
تراکتور, پمپ هیدرولیک, شیر کنترل, کنترل کشش, الکتروهیدرولیکی |
|
نویسندگان مقاله |
norooz moradinejad -
Ahad Godsazar -
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ncame1400.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-332-2&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|