|
کنفرانس مهندسی و مدیریت فرایندهای سازمانی
|
|
|
عنوان فارسی |
پارادوکسهای بستهبندی و مدیریت آنها در زنجیره تأمین صنعت شکلات و بیسکویت |
|
چکیده فارسی مقاله |
بستهبندی صرفاً یک پوشش نیست، بلکه وظایف زیادی را بر عهده دارد. ازجمله این وظایف میتوان به حفاظت، زیبایی، بهبود کیفیت ادراکشده، افزایش احتمال خرید آنی، برند سازی و تعامل را نام برد. یکی از پارامترهای بستهبندی که باید توجه بیشتری به آن شود؛ پارادوکسهای بستهبندی است. هدف این مقاله، به دست آوردن پارادوکسهای بستهبندی زنجیره تأمین صنعت شکلات و بیسکویت و ارائه راهکارهای مدیریت پارادوکسها است. این یک تحقیق کیفی است. در این تحقیق از روشهای مطالعه کتابخانهای و تحلیل مضمون استفادهشده است. جامعه هدف، مقالات موجود بین سالهای ۲۰۱۰ تا 2024 بوده است. در این تحقیق تعداد 74 مضمون پایه پارادوکس و 12 مضمون اصلی پارادوکس، شناسایی شد. 12 مضمون اصلی پارادوکسهای بستهبندی عبارت است از: ارزشهای ملی-فرهنگی، رشد اقتصادی و سودآوری، حفظ محیطزیست، اطلاعات محیطی، بازار و عوامل بیرونی، تجهیزات فناورانه شرکت، توانمندسازی منابع انسانی، عوامل قانونی و نظارتی، مدیریت تجربه مشتری، مواد بستهبندی، فرایند تولید محصولات، عوامل لجستیکی، طراحی بستهبندی. یافتههای این تحقیق پارادوکسهای بستهبندی راهکارهای مدیریت آنها را به شرکتها معرفی میکند. شناسایی پارادوکسهای بستهبندی باعث میشود تا مدیران تصمیمات بهتری در حوزه بستهبندی اتخاذ نمایند. درنتیجه میتوان به ظرفیت استراتژیک بستهبندی دستیافت؛ و فروش محصول و عملکرد شرکت را افزایش داد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Packaging Paradoxes and Their Management in the Chocolate and Biscuit Industry Supply Chain |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Packaging is not just a cover; it serves many functions. These functions include protection, aesthetics, enhancing perceived quality, increasing the likelihood of impulse purchases, branding, and fostering interaction. One packaging parameter that warrants more attention is packaging paradoxes. The aim of this article is to identify packaging paradoxes in the chocolate and biscuit industry supply chain and provide solutions for managing these paradoxes. This is a qualitative study. Library research and content analysis methods were employed. The target population consists of articles published between 2010 and 2024. In this research, 74 basic paradox themes and 12 main paradox themes were identified. The 12 main themes of packaging paradoxes are: national and cultural values, economic growth and profitability, environmental protection, environmental information, market and external factors, technological capabilities of the company, human resource empowerment, legal and regulatory factors, customer experience management, packaging materials, product production process, logistical factors, and packaging design. The findings of this research introduce packaging paradoxes and their management solutions to companies. Identifying these paradoxes enables managers to make more informed decisions regarding packaging. As a result, the strategic potential of packaging can be realized, leading to increased product sales and improved company performance. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
زنجیره تأمین, مدیریت پارادوکسها, بستهبندی, صنعت شکلات و بیسکویت |
|
نویسندگان مقاله |
Sayed Sadrodin Alem - Department of Management, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran.
Sayed Mohammadreza Davoodi - Department of Management, Dehagan Branch, Islamic Azad University, Dehagan, Iran
Sayed akbar Nilipour Tabatabaei - Department of Management, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran.
Naser Khani - Department of Management, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Najafabad, Iran.
|
|
نشانی اینترنتی |
http://opem.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-155-3&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|