|
چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز
|
|
|
عنوان فارسی |
افزایش راندمان ملخ دو پره با روش تغییر ایرفویل و افزایش تعداد پرهها |
|
چکیده فارسی مقاله |
ملخ یا پروانه عضو مهمی در اجسام پرنده همانند هواپیماها و یا کشتیها است که با چرخش به دور خود، نیروی بالا برنده و یا جلوبرنده را تولید میکند. پره یک ملخ همانند یک بال کوچک بوده که تولید کننده نیروی آیرودینامیکی است. از این رو آیرودینامیک نقطه آغازین فرآیند طراحی این عضو پیشران بوده و اساسیترین نقش را در آن دارد. در این پژوهش ابتدا دامنههای محاسباتی حل ایجاد شده و پس از دستیابی به شاکله اصلی پارامترهای مرتبط با شبیهسازی، نتایج حل عددی با تست تجربی اعتبارسنجی شده است. در ادامه به تشریح طراحی آیرودینامیک پروفیل پره و تعیین هندسه پره جهت تولید توان مطلوب با حداکثر راندمان به همراه افزایش تراست در یک سرعت مشخص پروازی پرداخته شده است. روابط مربوط به طراحی ملخ در نرمافزار متلب کدنویسی شده است که از خروجیهای این کد میتوان به وتر و زاویه پیچش پره اشاره کرد که در واقع تعیین کننده هندسه مورد نظر پره با توجه به شرایط ورودی و قیود مسئله است. پس از شبیهسازی هندسه حاصل شده از کد به بهبود عملکرد آن با تغییر زاویه پیچش، طول وتر و تعداد پرهها پرداخته شده است. در انتها یک نمونه ملخ سه پره پیشنهاد شده است که راندمان آن نسبت به نمونه اصلی در حدود 8 درصد افزایش یافته است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Improving the efficiency of a 2-blade propeller by changing the airfoil, the number of blades, and propeller pitch |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
A propeller is an important component of flying objects such as airplanes or ships that produces lift or thrust by rotating around itself. A propeller blade is like a small wing that produces aerodynamic force. Therefore, aerodynamics is the starting point of the design process of this propulsion element and plays the most fundamental role in it. In this study, the computational domains of the solution were first created and after obtaining the main formula of the parameters related to the simulation, the results of the numerical solution were validated with experimental tests. The following describes the aerodynamic design of the blade profile and determines the blade geometry to produce the desired power with maximum efficiency along with increased thrust at a specific flight speed. The relations related to the propeller design have been coded in MATLAB software, and the outputs of this code include the chord and the blade twist angle, which in fact determine the desired blade geometry according to the input conditions and constraints of the problem. After simulating the geometry obtained from the code, its performance has been improved by changing the twist angle, chord length, and number of blades. Finally, a three-blade propeller model has been proposed, the efficiency of which has increased by about 8 percent compared to the original model. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
ملخ, تجهیز تست, دینامیک سیالات محاسباتی, زاویه پیچش, راندمان |
|
نویسندگان مقاله |
احسان عباسی | Ehsan Abbasi
فتح اله امی | Fathollah Ommi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-187-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|