چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز

عنوان فارسی شبیه‌سازی عملکرد و مصرف سوخت جهت انتخاب بهینه نسبت دنده خودرو مجهز به گیربکس دستی
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش شبیه سازی عملکرد و مصرف سوخت یک خودرو مجهز به گیربکس دستی در نرم افزار جی تی [1]انجام شده است. در مراحل ابتدایی یکپارچه سازی  قوای محرکه خودرو پس از نهایی شدن موتور، انتخاب نسبت دنده های گیربکس با محدودیت پاسخگویی به تارگت های مصرف سوخت و عملکرد خودرو انجام می شود. در این تحقیق  مشخصه های  شیب پیمایی، صفرتاصد، بیشینه سرعت، شتاب گیری در دنده های مختلف  و مصرف سوخت به عنوان تارگت های مهم طراحی مطرح شده است. در ادامه برای 4 سری نسبت دنده موجود و پیشنهادی سازنده گیربکس شبیه سازی انجام شده است و در نهایت نسبت دنده بهینه با توجه به معیار پاسخگویی به تارگت های خودرویی و منطق طراحی انتخاب شده است. نتایج تجربی خودرو سواری شامل مصرف سوخت و صفرتاصد با نتایج شبیه سازی مقایسه شده است. مصرف سوخت با دقت 3.3 درصد و صفرتا صد با دقت 7.4 درصد شبیه سازی شده است.   [1] GT
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Performance and fuel consumption simulation for optimized manual transmission gear ratio selection
چکیده انگلیسی مقاله  The performance and fuel consumption are simulated for the vehicle equipped with manual transmission by GT. The choice of gear ratio for legal compatibility and fuel consumption and performance targets is performed when the engine is finalized for powertrain system. The important target design selected as gradeability, maximum speed, 0-100 km/m, in gear acceleration and fuel consumption. The four suggested gear ratios are simulated, and the optimum gear ratios are selected by comparison with vehicle targets and design maturity.  The experimentally results are used for the validation.  Fuel consumption and 0-100 acceleration are simulated by 3.3% and 7.4 % error, respectively.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شبیه سازی عملکرد و مصرف سوخت, انتخاب نسبت دنده بهینه, یکپارچه سازی موتور و گیربکس, تارگت خودرویی, بلوغ طراحی

نویسندگان مقاله علیرضا بتوئی | Alireza Batooei
Iran University of Science and Technology, Tehran, Iran
دانشگاه علم و صنعت


نشانی اینترنتی http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-99-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها