چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز

عنوان فارسی شبیه‌سازی احتراق لایه‌ای در موتور تزریق مستقیم هیدروژن
چکیده فارسی مقاله      در دنیای امروزی، آلودگی‌هوا و انتشار کربن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی جوامع علمی و بین‌المللی است. انتظار می‌رود انتشار جهانی گازهای گلخانه‌ای تا سال 2035 به سطح 45 گیگا تن برسد و این منجر به افزایش متوسط 1.5 درجه سانتیگراد دمای جهانی می‌شود. هیدروژن به‌عنوان سوختی که هیچ اتم کربنی در ساختار خود ندارد و برای تولید آن می‌توان از روش‌های تجدید پذیر و تجدید ناپذیر استفاده‌کرد، به‌عنوان یک سوخت جایگزین برای موتورهای احتراق داخلی مطرح شده‌است. از طرف دیگر احتراق لایه‌ای روش جدیدی برای افزایش بازده موتور، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی موتور تزریق مستقیم است. به همین منظور این مقاله به بررسی و یافتن بهترین مخلوط لایه‌ای به‌منظور افزایش راندمان حرارتی موتور هیدروژن‌سوز پرداخته شده‌است. در مرحله اول و به‌منظور صحه‌گذاری روند حل، نتایج یکی از پژوهش‌های پیشین بازتولید شده تا نحوه حل در نرم‌افزار جی‌تی صحه‌گذاری شود. در مرحله بعدی، انواع مخلوط‌های سوخت و هوای لایه‌ای در موتور شبیه‌سازی شده تا بهترین عملکرد ترمودینامیکی موتور محاسبه شود. مطابق نتایج، بازده و توان تولیدی موتور با میزان لایه‌ای شدن رابطه مستقیم داشته و با افزایش شدت لایه‌ای شدن، بازده و توان موتور 3 تا 15 درصد بهبود می‌یابد. همچنین با افزایش شدت لایه‌ای شدن، میزان انتقال حرارت به دیواره سیلندر تا 6 درصد کاهش می‌یابد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Simulation of stratified combustion in hydrogen direct injection engine
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, air pollution and carbon emissions are among the biggest challenges facing scientific and international communities. Global greenhouse gas emissions are expected to reach 45 Gt by 2035, which will result in an average global temperature increase of 1.5°c . Hydrogen, as a fuel that contains no carbon atoms in its structure and can be produced using both renewable and non-renewable methods, has emerged as an alternative fuel for internal combustion engines. On the other hand, stratified combustion is a new method for increasing engine efficiency, reducing fuel consumption, and decreasing emissions in direct injection engines. Therefore, this article examines and seeks to find the optimal stratified mixture to enhance the thermal efficiency of hydrogen-fueled engines. In the first stage, to validate the solution process, the results of a previous study were reproduced to verify the solving method in GT-Suite software. In the next stage, various stratified mixtures were simulated in the engine to calculate the best thermodynamic performance. According to the results, the efficiency and power output of the engine have a direct relationship with the level of stratification, and with increased stratification intensity, the efficiency and power of the engine improve by 3 to 15 percent. Additionally, as stratification intensity increases, the heat transfer to the cylinder wall decreases by up to 6 percent.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله احتراق, هیدروژن, احتراق لایه‌ای‌, شبیه‌سازی عددی

نویسندگان مقاله homayoon soleimansaleh najafabadi - isfahan university of technology

mohammad iman khalili - isfahan university of technology

iman chitsaz - isfahan university of technology


نشانی اینترنتی http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-128-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها