|
چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تجربی تاثیر محدود کننده سیستم تشخیص آلایندگی بر عملکرد موتور دیزلی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مطالعه تجربی عملکرد سیستم تشخیص آلایندگی موتور دیزلی OM355 LA.EEV بررسی میگردد. وجود این سیستم در خودروهای امروزی باعث پایش، تشخیص و در نهایت کنترل آلایندگی گازهای خروجی موتور میگردد. هر وقت آلایندگی موتور به دلیل بروز اشکال در موتور یا سیستم پسپالایش از حد مجاز بالاتر برود، این سیستم پیغام خطا به راننده ارسال میکند. همچنین با اعمال محدودیت برای موتور، توان موتور را کاهش داده و تا زمانی که اشکال رخ داده برطرف نشده و آلایندگی موتور کاهش نیافته است، اجازه افزایش توان به موتور را نمیدهد. این مسئله در طول عمر موتور در کاهش آلایندگی هوای شهرها موثر است. نتایج تستهای انجام شده در این مطالعه نشان میدهد که با بروز اشکال در سیستم پسپالایش و افزایش آلایندگی موتور، پیغام خطا توسط سیستم تشخیص آلایندگی صادر و همچنین با اعمال محدودیت توسط این سیستم به موتور، توان و گشتاور موتور را حدود 30 درصد کاهش میدهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Experimental study of the limiting effect of the emission detection system on diesel engine performance |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In this experimental study, the performance of the OM355 LA.EEV diesel engine detection system is investigated. The existence of this system in today's cars monitors, detects and finally controls the engine's exhaust emissions. Whenever the engine's emissions exceed the permissible limit due to problems in the engine or the aftertreatment system, this system sends an error message to the driver. Also, by imposing restrictions on the engine, it reduces the engine power and does not allow the engine to increase power until the problem is resolved, and this issue is effective in reducing air pollution in cities during the life of the engine. The results of the tests in this study show that with the occurrence of problems in the scr system and the increase in engine emissions, an error message is issued by this system, and also by applying restrictions to the engine by this system, the power and torque of the engine is reduced by 30 percent. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
موتور دیزلی OM355 LA.EEV, آلایندگی, رایانه موتور, سیستم پسپالایش کاهنده ناکس. |
|
نویسندگان مقاله |
هادی رهبری آسیابی | hadi rahbari asiabi شرکت ایدم
بهروز نجاری | behrouz najjari شرکت ایدم
آرش آراوند | arash aravand شرکت ایدم
مصطفی زارع | mostafa zare شرکت ایدم
ابراهیم شیدای باسمنج | ebrahim sheydai basmenj شرکت ایدم
محمدجواد عزیزی | mohammad javad azizi شرکت ایدم
امیررضا عباسپور کامیاب روزکار | amirreza abbaspour شرکت ایدم
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-144-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|