چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز

عنوان فارسی تجزیه و تحلیل عملکرد موتورهای سیکل متغیر در کروز با استفاده از GasTurb۱۳
چکیده فارسی مقاله موتورهای سیکل متغیر همیشه موضوع داغی در تحقیقات موتورهای هواپیما بوده‌اند. به دلیل ویژگی‌های چرخه حرارتی متغیر آن، دامنه وسیعی از شرایط بهینه عملیاتی (ارتفاع، عدد ماخ پرواز) دارد. در این مقاله، یک موتور چرخه متغیر با دو دوربین معمولی به عنوان موضوع مطالعه استفاده می‌شود و نرم‌افزار Gasturb13 برای شبیه‌سازی موتور در دو حالت اصلی در ارتفاعات و عدد ماخ‌های مختلف به کار می‌رود تا عملکرد عملیاتی موتور و همچنین رابطه بین دامنه و استقامت از استنتاج معادله کروز مشاهده شود. نتایج نشان می‌دهد که VCE بهترین الگوی چرخه حرارتی را برای ارتفاع و عدد ماخ معین دارد و برای دامنه‌ای از نسبت‌های بالابر به درگ، منجر به بیشترین دامنه یا استقامت هواپیما می‌شود. این مقاله به بررسی رابطه بین دامنه، استقامت و نیروی موتور چرخه متغیر و ارتفاع و عدد ماخ می‌پردازد تا به بهینه‌سازی VCE برای نیازهای یک هواپیما با مأموریت‌های متعدد، دامنه طولانی و استقامت بالا کمک کند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Analysis of variable cycle engines performance in cruising using GasTurb 13
چکیده انگلیسی مقاله Variable cycle engines (VCE) have always been a hot topic in aircraft engine research. Because of its variable thermal cycle characteristics, it has a wide range of optimum operating conditions (altitude, flight Mach number). In this paper, a typical double bypass variable cycle engine is used as the object of study, and the Gasturb11 software is used to simulate the engine in two main modes at different altitudes and Mach numbers, to observe the engine operation performance, as well as the relationship between the range and endurance from the derivation of cruise equation. The results show that VCE has a best thermal cycling pattern for a given altitude and Mach number, and for a range of lift-to-drag ratios, resulting in the longest range or endurance of the aircraft. This paper investigates the relationship between range, endurance and thrust of a variable cycle engine and altitude and Mach number to help make the VCE better suited to the needs of an aircraft with multiple missions, long range and high endurance.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله موتور چرخه متغیر (VCE), موتور چرخه تطبیقی (ACE), موتور با تغییر نسبت بلیدهوا, تغییرات فن محوری

نویسندگان مقاله عباس اصلی خوش | Abbas Aslikhosh


فتح اله امی | Fathollah Ommi



نشانی اینترنتی http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-132-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها