|
چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز
|
|
|
عنوان فارسی |
محاسبه اولیه پارامترهای یک خودروی سواری برقی بر اساس موتور احتراق داخلی |
|
چکیده فارسی مقاله |
با افزایش آلودگی هوا، بحران انرژی و تغییرات آب و هوایی، وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) به عنوان یکی از بهترین جایگزین ها برای کاهش مصرف سوخت فسیلی و به حداقل رساندن آلاینده های زیست محیطی توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده اند. با استفاده از موتورهای الکتریکی، این وسایل نقلیه نه تنها به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کنند، بلکه بازده انرژی بالاتری را در مقایسه با خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) ارائه می دهند. با این حال، طراحی و ساخت یک وسیله نقلیه الکتریکی از ابتدا فرآیندی پیچیده و پرهزینه است که نیاز به فناوری پیشرفته و سرمایه گذاری قابل توجهی دارد. بنابراین، تبدیل وسایل نقلیه ICE به وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان یک راه حل عملی و مقرون به صرفه برای ترویج حمل و نقل پایدار ظاهر شده است. در این تحقیق یکی از خودروهای رایج موجود در بازار ایران انتخاب و فرآیند تبدیل آن به خودروی برقی مورد بررسی قرار گرفت. برای دستیابی به این هدف، پارامترهای کلیدی مانند قدرت و گشتاور مورد نیاز، عملکرد شتاب، قدرت موتور الکتریکی، عملکرد خودرو در شیب، حداکثر سرعت، برد رانندگی و ظرفیت باتری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این محاسبات با در نظر گرفتن عواملی مانند وزن وسیله نقلیه، شرایط جاده و الزامات رانندگی انجام شد. در نهایت بر اساس ارزیابی های فنی، جایگزینی مناسب موتور الکتریکی و ظرفیت بهینه باتری تعیین شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Preliminary Calculation of Parameters for an Electric Passenger Vehicle Based on an Internal Combustion Engine |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
With the rise of air pollution, the energy crisis, and climate change, electric vehicles (EVs) have gained significant attention as one of the best alternatives for reducing fossil fuel consumption and minimizing environmental pollutants. By utilizing electric motors, these vehicles not only help decrease greenhouse gas emissions but also offer higher energy efficiency compared to internal combustion engine (ICE) vehicles. However, designing and manufacturing an electric vehicle from scratch is a complex and costly process that requires advanced technology and substantial investment. Therefore, converting ICE vehicles into electric vehicles has emerged as a practical and cost-effective solution for promoting sustainable transportation. In this study, one of the commonly available vehicles in the Iranian market was selected, and the process of converting it into an electric vehicle was examined. To achieve this, key parameters such as required power and torque, acceleration performance, electric motor power, vehicle performance on inclines, maximum speed, driving range, and battery capacity were analyzed. These calculations were carried out considering factors such as the vehicle's weight, road conditions, and driving requirements. Finally, based on technical evaluations, a suitable electric motor replacement and the optimal battery capacity were determined. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
خودروی الکتریکی, موتور الکتریکی, موتور احتراق داخلی, مدلسازی خودرو |
|
نویسندگان مقاله |
Seyed Mohsen Mousavi | Iran University of Science and Technology دانشگاه علم و صنعت ایران
مرتضی ملاجعفری | Morteza Mollajafari Iran University of Science and Technology دانشگاه علم و صنعت ایران
جواد مرزبان راد | Javad Marzbanrad Iran University of Science and Technology دانشگاه علم و صنعت ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-149-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|