|
چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز
|
|
|
عنوان فارسی |
احتراق در موتورهای صنایع هوافضا، چالش ها ، روش ها و پیشرفت ها نوین |
|
چکیده فارسی مقاله |
احتراق در موتورهای صنایع هوافضا نقش اساسی در تامین نیروی پیشران برای انواع وسای پرنده ، از هواپیما های مسافربری تا فضاپیما ها ایفا میکند. این فرآیند در موتورهای توربوجت، توربوفن، رم جت، اسکرم جت و موورهای راکتی تحت شرایطی با دما،فشار و سرعت بسیار بالا انجام می شود. با توجه به الزامات عملکردی و زیست محیطی ، چالش های متعددی در این زمینه مطرح هستند، از جمله بهینه سازی راندمان احتراق،کاهش آلاینده ها، کنترل ناپایداری های احتراق ، و بهبود قابلیت اطمینان در شرایط عملیاتی سخت. روش های احتراقی،مانند احتراق مافوق صوت،احتراق گردابه ای و احتراق لایه ای ، در طراحی این موتورها استفاده میشوند که هر کدام دارای مزایا و محدودیت های خاص خود هستند. علاوه بر این ،استفاده از سوخت های جدید مانند هیدروژن و سوخت های زیستی در موتورهای هوافضا، به عنوان راهکاری برای کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش کارایی مطرح شده است. همچنین فناوری های نوین در زمینه شبیه سازی های کنترل هوشمند، امکان بهینه سازی دقیق تر فرآیند احتراق را فراهم کرده اند. در این مقاله اصول بنیادی احتراق در موتورهای هوافضایی بررسی شده و رویکردهای نوین برای بهبود عملکرد و کاهش آلاینده ها تحلیل می شوند. در نهایت ، روند های آینده در این حوزه از جمله توسعه سوخت های پایدار و استفاده از روش های پیشرفته تزریق و احتراق،مورد بررسی قرار خواهد گرفت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Combustion in aerospace engines, challenges, new methods and |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Combustion in aerospace engines plays an essential role in providing propulsion power for all types of flying vehicles, from passenger planes to spacecrafts. This process is carried out in turbojet, turbofan, ramjet, scramjet and rocket engines under very high temperature, pressure and speed conditions. Due to functional and environmental requirements, there are several challenges in this field, including optimization of combustion efficiency, reduction of pollutants, control of combustion instabilities, and improvement of reliability in harsh operating conditions. Combustion methods, such as ultrasonic combustion, vortex combustion and layered combustion, are used in the design of these engines, each of which has its own advantages and limitations. In addition, the use of new fuels such as hydrogen and biofuels in aerospace engines has been proposed as a solution to reduce environmental effects and increase efficiency. Also, new technologies in the field of intelligent control simulations have provided the possibility of more accurate optimization of the combustion process. In this article, the fundamental principles of combustion in aerospace engines are reviewed and new approaches to improve performance and reduce pollutants are analyzed. Finally, future trends in this field, including the development of sustainable fuels and the use of advanced injection and combustion methods, will be examined. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
احتراق , توربوفن, سوخت , افزایش راندمان |
|
نویسندگان مقاله |
محمد امین ملکیان | mohammad amin malekian Tarbiat Modares University دانشگاه تربیت مدرس
فتح اله امی | fathollah ommi Tarbiat Modares University دانشگاه تربیت مدرس
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-123-3&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|