|
چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز
|
|
|
عنوان فارسی |
شبیه سازی یک خودروی الکتریکی پیل سوختی در چرخه رانندگی اروپایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مقاله، به شبیه سازی یک خودروی الکتریکی پیل سوختی (FCEV) در چرخه رانندگی اروپایی (NEDC) خواهیم پرداخت. هدف از این مطالعه، بررسی عملکرد و رفتار خودرو در شرایط رانندگی واقعی و بررسی تأثیر پارامترهای مختلف بر عملکرد آن است. علاوه بر عملکرد خودرو به بررسی شاخصهها و عملکرد مجموعه الکتریکی خودرو شامل باتری و پیل سوختی و الکتروموتور نیز پرداخته شده است. در این راستا، یک مدل جامع از خودرو الکتریکی پیل سوختی شامل پیل سوختی، باتری، موتور الکتریکی و سیستم کنترلی آن، طراحی و در نرم افزار AVL Cruise M شبیه سازی شده است. چرخه رانندگی اروپایی (NEDC) یک استاندارد اروپایی برای ارزیابی عملکرد خودروها از جمله مصرف سوخت است. این چرخه شامل دو بخش شهری و برون شهری است و شرایط رانندگی واقعی در شهرها و جادههای اروپا را شبیه سازی میکند. در پایان شبیهسازی به بررسی نتایج و پارامترهایی نظیر مصرف سوخت هیدروژن، شاخصههای پیل سوختی و باتری و همچنین عملکرد خودرو پرداختیم. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Simulation of a Fuel Cell Electric Vehicle in the European driving cycle |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In this paper, we will simulate a Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) in the New European Driving Cycle (NEDC). The aim of this study is to investigate the performance and behavior of the vehicle in real driving conditions and to examine the effect of various parameters on its performance. In addition to the vehicle's performance, the characteristics and performance of the vehicle's electrical system, including the battery, fuel cell, and electric motor, have also been investigated. In this regard, a comprehensive model of the fuel cell electric vehicle, including the fuel cell, battery, electric motor, and its control system, has been designed and simulated in AVL Cruise M software. The New European Driving Cycle (NEDC) is a European standard for evaluating the performance of vehicles, including fuel consumption. This cycle consists of two parts, urban and extra-urban, and simulates real driving conditions in European cities and roads. At the end of the simulation, we examined the results and parameters such as hydrogen fuel consumption, fuel cell and battery characteristics, as well as vehicle performance. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
خودرو برقی پیل سوختی, سیکل رانندگی اروپایی |
|
نویسندگان مقاله |
مصلح رحمت پور | Mosleh Rahmatpour
آرش محمدی | Arash Mohammadi
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-157-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|