چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز

عنوان فارسی کاهش اکسیدهای نیتروژن با تزریق آمونیاک و استفاده از کاتالیزورهای SCR+ASC
چکیده فارسی مقاله در این مقاله مدل‌سازی یک کاتالیست دو مرحله ای برای تصفیه گازهای خروجی در یک کامیون دیزلی سنگین بررسی می شود. کاتالیست از دو بستر تشکیل شده است که به صورت سری قرار گرفته اند. در بستر اول، کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR)[1]، برای کاهش (NO و NO2) NOx به وسیله آمونیاک (NH3) رخ می دهد. در پایین دست این بستر کاتالیزوری، یک کاتالیزور لغزش آمونیاکی (ASC)[2] نصب شده است. بستر ASC آمونیاک واکنش نداده را به نیتروژن تبدیل می کند. همچنین در هر دو بستر کاتالیزوری نیز واکنش های جانبی ناخواسته وجود دارد. سینتیک شیمیایی پیچیده به تفصیل در تجزیه و تحلیل سینتیک NOx و تبدیل به گونه های دیگر توسط آمونیاک برای کاتالیست با دو کاتالیزور بررسی شده است. از آنجا که دما نقش اصلی را در تشکل آلاینده NOx دارد، به جای جریان هوا در داخل دیواره کاتالیست از آب در داخل دیواره استفاده شده و با حالت استفاده از هوا مقایسه شده است که کاهش 15 درجه کلوین را برای گازهای نزدیک دیواره رقم زده است.   [1] Selective Catalytic Reduction (SCR) [2] Ammonia-Slip Catalyst (ASC)
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Reducing nitrogen oxides by injecting ammonia and using SCR+ASC catalysts
چکیده انگلیسی مقاله This paper investigates the modeling of a two-stage catalyst for exhaust gas treatment in a heavy-duty diesel truck. The catalyst consists of two beds arranged in series. In the first bed, selective catalytic reduction (SCR) occurs to reduce NOx (NO and NO2) by ammonia (NH3). Downstream of this catalytic bed, an ammonia slip catalyst (ASC) is installed. The ASC bed converts unreacted ammonia to nitrogen. There are also unwanted side reactions in both catalytic beds. The complex chemical kinetics are investigated in detail in the kinetic analysis of NOx and conversion to other species by ammonia for the catalyst with two catalysts. Since temperature plays a major role in the formation of NOx pollutants, instead of air flow inside the catalyst wall, water was used inside the wall and compared to the case of using air, which resulted in a 15K reduction for the gases near the wall.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله موتور دیزلی, اکسیدهای نیتروژن, کاتالیزور, آمونیاک

نویسندگان مقاله Morad Havasi - Tarbiat Modares Uni

Fatholah Ommi - Tarbiat Modares Uni


نشانی اینترنتی http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-169-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها