چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز

عنوان فارسی شبیه‌سازی عددی و تست تجربی ملخ دو پره با هدف افزایش راندمان سیستم پیشران
چکیده فارسی مقاله از جمله سیستم‌های پیشران رایج در هوافضا، موتورهای احتراق داخلی پیستونی هستند. در این سیستم ‌ملخ توان مورد نیاز خود را از موتور گرفته و نیروی رو به جلو تولید می‌کند. در این گزارش هدف رسیدن به ملخی بهینه به منظور افزایش تراست و کاهش مصرف سوخت است. در هر پروژه مهندسی گام اول شناسایی سیستم است. در اینجا نیز در ابتدا باید ملخ موجود و نمودارهای عملکردی آن را شناسایی کرد تا در ادامه بتوان با تغییراتی به بهبود راندمان آن کمک کرد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که توان مورد نیاز ملخ برای تولید تراست توسط موتور تامین می‌شود. شناسایی رفتار موتور و استخراج نمودارهای عملکردی موتور از دیگر گام های این پروژه است. همچنین در اینجا بحثی با نام تطابق موتور و ملخ حائز اهمیت می‌شود. در نهایت پس از شناسایی رفتار ملخ، نوبت به ایجاد تغییرات روی ملخ به منظور افزایش راندمان عملکردی سامانه و همچنین تطابق بهتر ملخ جدید طراحی شده با موتور موجود است. به کمک حل های عددی و تست های تجربی، ملخ بهینه انتخاب شده و در نهایت پس از انتخاب ملخ بهینه، نمودارهای عملکردی آن استخراج شده و تست های تجربی لازم انجام می‌گیرد. همچنین عملکرد سیستم پیشران بهینه شده موتور و ملخ جدید، با نمونه قبلی موجود مقایسه می‌شود. در نهایت ملخ جدید منجر به کاهش 2 لیتر بر ساعتی مصرف سوخت موتور می‌شود که معادل با 15 درصد کاهش سوخت است. از طرفی در ملخ جدید در دور پایین‌تر تراست بیشتر تولید می‌شود.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Numerical simulation and experimental test of a two bladed propeller with the aim of improving the efficiency of the propulsion system
چکیده انگلیسی مقاله Among the common propulsion systems in aerospace are piston internal combustion engines. In this system, the propeller takes its required power from the engine and produces forward force. In this report, the goal is to achieve an optimal propeller in order to increase thrust and reduce fuel consumption. In any engineering project, the first step is to identify the system. Here, the existing propeller and its performance charts must be identified first, so that changes can be made to improve its efficiency. It should also be noted that the power required by the propeller to produce thrust is provided by the engine. Identifying the engine behavior and extracting the engine performance charts are other steps in this project. Also, here, a discussion called engine and propeller matching is important. Finally, after identifying the propeller behavior, it is time to make changes to the propeller in order to increase the system's performance efficiency and also to better match the newly designed propeller with the existing engine. With the help of numerical solutions and experimental tests, the optimal propeller is selected and finally, after selecting the optimal propeller, its performance graphs are extracted and the necessary experimental tests are carried out. Also, the performance of the optimized propulsion system of the engine and the new propeller is compared with the previous existing one. Finally, the new propeller leads to a reduction of 2 liters per hour of engine fuel consumption, which is equivalent to a 15% reduction in fuel consumption. On the other hand, the new propeller produces more thrust at lower speeds.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ملخ, تراست, دور موتور, زاویه گام, تست تجربی

نویسندگان مقاله سعید شریف زاده | Saeid sharif zadeh


فتح اله امی | Fathullah ommi


احسان غفوری | Ehsan ghafoori



نشانی اینترنتی http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-192-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها