|
چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز
|
|
|
عنوان فارسی |
بهینهسازی هندسی اسپایک دهانه ورودی موتور رم جت دو بعدی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقاله حاضر در زمینه آئرودینامیک دهانه ورودی مافوق صوت با استفاده از چهار پارامتر طراحی انجام شده است. هدف این مطالعه کاهش افت فشار، بهبود یکنواختی و همراستایی خطوط جریان بود. محاسبات با استفاده از کدی در MATLAB2018a و نرمافزارهای GAMBIT و Ansys FLUENT 19.1 انجام شد. در مرحله بعد، الگوریتمهای بهینهسازی با استفاده از شبکه عصبی برای یافتن نقطه بهینه بررسی شدند. شرط اختلاف بین نتیجه الگوریتم و حل CFD برای بهبود دقت در نظر گرفته شد. در نهایت، الگوریتمهای هیبریدی مانند ترکیب SQP و الگوریتم ژنتیک برای حل مسائل CFD با دقت بالا و تعداد Call Function کمتر پیشنهاد شدند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Geometric Optimization of the Inlet Spike for a 2-D Ramjet Engine |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This paper investigates the aerodynamics of a supersonic inlet through the manipulation of four key design parameters. This study aimed to reduce pressure loss and improve flow uniformity and streamline alignment. Calculations were performed using a code in MATLAB2018a and GAMBIT and Ansys FLUENT 19.1 software. Optimization algorithms using a neural network were then examined to find the optimal point. A condition for the difference between the algorithm's result and the CFD solution was considered to improve accuracy. Finally, hybrid algorithms the combination of SQP and genetic algorithm were proposed for solving CFD problems with high accuracy and fewer function calls |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
بهینه سازی, دهانه ورودی, رم جت, الگوریتم ژنتیک |
|
نویسندگان مقاله |
Mehrdad Farokhinejad -
Vahid Deldar -
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-193-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|