|
چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز
|
|
|
عنوان فارسی |
محاسبه پارامتر اولیه برای اتوبوس شهری هیبریدی پلاگین براساس موتور احتراق داخلی |
|
چکیده فارسی مقاله |
با افزایش نگرانی ها در مورد آلودگی هوا، بحران انرژی و تغییرات آب و هوایی، وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی به عنوان یک راه حل مناسب برای کاهش مصرف سوخت فسیلی و به حداقل رساندن آلاینده های زیست محیطی توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده اند. اتوبوس های شهری هیبریدی با ادغام موتور احتراق داخلی (ICE) و موتور الکتریکی، بهره وری انرژی بهبود یافته، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش مصرف سوخت را در مقایسه با اتوبوس های معمولی دیزلی ارائه می دهند. با این حال، طراحی و توسعه یک باس هیبریدی نیاز به تجزیه و تحلیل جامع پارامترهای عملکرد مختلف برای اطمینان از کارایی و عملکرد بهینه دارد. در این مطالعه، یک مدل اتوبوس شهری رایج انتخاب شد و فرآیند طراحی یک پیشرانه هیبریدی مورد بررسی قرار گرفت. پارامترهای کلیدی مانند قدرت و گشتاور مورد نیاز، عملکرد شتاب، قدرت موتور الکتریکی، عملکرد اتوبوس در شیب، حداکثر سرعت، بازده سوخت، برد رانندگی و ظرفیت باتری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این محاسبات با در نظر گرفتن عواملی مانند وزن وسیله نقلیه، بار مسافر، شرایط جاده و الزامات رانندگی شهری انجام شد. در نهایت، بر اساس ارزیابیهای فنی، یک پیکربندی سیستم انتقال قدرت هیبریدی مناسب، شامل انتخاب موتور الکتریکی مناسب و ظرفیت باتری بهینه، برای افزایش عملکرد و پایداری اتوبوس تعیین شد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Initial Parameter Calculation for a Plug-in Hybrid City Bus Derived from an Internal Combustion Engine |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
With the increasing concerns over air pollution, the energy crisis, and climate change, hybrid electric vehicles have gained significant attention as a viable solution for reducing fossil fuel consumption and minimizing environmental pollutants. By integrating both an internal combustion engine (ICE) and an electric motor, hybrid city buses offer improved energy efficiency, reduced greenhouse gas emissions, and enhanced fuel economy compared to conventional diesel-powered buses. However, designing and developing a hybrid bus requires a comprehensive analysis of various performance parameters to ensure optimal efficiency and functionality. In this study, a commonly used city bus model was selected, and the process of designing a hybrid powertrain was examined. Key parameters such as required power and torque, acceleration performance, electric motor power, bus performance on inclines, maximum speed, fuel efficiency, driving range, and battery capacity were analyzed. These calculations were conducted considering factors such as vehicle weight, passenger load, road conditions, and urban driving requirements. Finally, based on technical evaluations, an appropriate hybrid powertrain configuration, including the selection of a suitable electric motor and optimal battery capacity, was determined to enhance the bus's performance and sustainability. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
خودروهای هیبریدی, موتورهای الکتریکی, موتورهای احتراق داخلی. |
|
نویسندگان مقاله |
امیر رئیسی زاده | Amir Raeisizadeh Iran University of Science and Technology, Farjam st, Hengam st., Reslat Sq. دانشگاه علم و صنعت ایران
مرتضی ملاجعفری | Morteza Mollajafari Iran University of Science and Technology, Farjam st, Hengam st., Reslat Sq. دانشگاه علم و صنعت ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-149-2&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
en |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|