چهارمین همایش ملی موتورهای درونسوز

عنوان فارسی مطالعه عددی اثرات پارامترهای هندسی در تولید پیشرانش ایرفویل‌های پشت هم بال‌زن
چکیده فارسی مقاله این مطالعه به بررسی ویژگی‌های آیرودینامیکی و راندمان پیشرانش ایرفویل‌های پشت سر هم در عدد رینولدز ۱۰۰۰۰۰، که نمونه‌ای از پرواز پرندگان است، می‌پردازد. در حالی که آیرودینامیک ایرفویل‌های نوسانی به طور گسترده‌ای مورد تحقیق قرار گرفته است، پیکربندی پشت سر هم هنوز کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق به طور سیستماتیک تأثیر فاصله بین دو ایرفویل، ضخامت ایرفویل و انحنا را بر پیشرانش ایرفویل پشت سر هم با استفاده از ایرفویل های سری NACA با سه ضخامت متفاوت و سه انحنای متفات را تحلیل می‌کند. از طریق شبیه‌سازی‌های عددی، نشان می‌دهیم که فاصله ۲.۵X/c =  بالاترین راندمان پیشرانش را برای پیکربندی پشت سر هم به دست می‌دهد. علاوه بر این، اثر بحرانی ضخامت را نشان می‌دهیم: ضخامت ۳۰ درصد طول وتر (NACA 0030) به راندمان پیشرانشی بیشتر از دو ایرفویل NACA متقارن دیگر دست می‌یابد. برعکس، نشان داده شده است که افزایش انحنای ایرفویل به طور مضر بر راندمان پیشرانش تأثیر می‌گذارد و انحنای NACA 0012 که صفر است، بهینه است. این کار بینش‌های ارزشمندی را در مورد بهینه‌سازی طراحی ایرفویل پشت سر هم برای تولید رانش بیشتر در وسایل پرنده بسیار کوچک و سیستم‌های پیشرانش الهام گرفته از زیستی ارائه می‌دهد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Numerical Study of Geometric Parameter Effects on Thrust Generation in Flapping Tandem Airfoils
چکیده انگلیسی مقاله This study investigates the aerodynamic characteristics and propulsive efficiency of tandem airfoils at a Reynolds number of 100,000, typical of insect flight. While flapping airfoil aerodynamics has been extensively researched, the tandem configuration remains less explored. This research systematically analyzes the influence of stagger distance, airfoil thickness, and curvature on tandem airfoil propulsion using NACA 0012 as a baseline. Through numerical simulations, we demonstrate that a stagger distance of X/c = 2.5 yields the highest propulsive efficiency for the tandem configuration. Furthermore, we reveal a critical thickness effect: a 30% chord length thickness (NACA 0030) achieves a propulsive efficiency exceeding that of two isolated NACA 0030 airfoils. Conversely, increasing airfoil curvature is shown to detrimentally impact propulsive efficiency, with 0% curvature (NACA 0012) proving optimal. This work provides valuable insights into optimizing tandem airfoil design for enhanced thrust generation in micro air vehicles and bio-inspired propulsion systems.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ایرفویل نوسانی, ایرفویل پشت سر هم, پیشرانش, انحنا, ضخامت

نویسندگان مقاله Mehrdad Farokhinejad - Tarbiat Modares University

Fathollah Ommi - Tarbiat Modares University


نشانی اینترنتی http://engine.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-193-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها