یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع

عنوان فارسی شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در تجارت الکترونیک با استفاده از روش های هوشمند
چکیده فارسی مقاله تجارت الکترونیک بعنوان یکی از پدیده های نوظهور در عرصه تجارت بین الملل با استفاده و بهره گیری از تکنولوژی های رایانه ای و زیر ساخت های شبکه های اینترنت و اینترانت است. امروزه بخشی از توسعه اقتصادی و رونق آن مدیون تجارت الکترونیک و تسهیل در فرآیند کسب و کار از طریق اینترنت است. توجه به بنگاه های اقتصادی بر پایه شبکه های الکترونیکی بسیار مورد توجه بنگاه های اقتصادی است، از این رو تحقیقات زیادی در خصوص راه، و عوامل موفقیت تجارت الکترونیک انجام شده است. در این تحقیق با استفاده از ادبیات موضوع و تحقیقات گذشته عوامل موفقیت استخراج شده است. همچنین با کمک از خبرگان این صنعت و همچنین استفاده از ادبیات موضوع ویژگی های آن نیز استخراج شده است. همچنین عوامل موفقیت نیز برای وزن دهی از روش مقایسات زوجی استفاده شده است در ادامه با استفاده از روش تاپسیس به رتبه بندی و ایجاد روابط مربوطه پرداخته شده است در این مرحله همه این عوامل به ترتیب نمی توانند به صورت کلیدی و حیاتی برای یک کسب و کار مورد توجه قرار گیرند بنابراین با کمک مدل پارتو به عواملی که 80 وزن نتایج را تشکیل می دهند عوامل کلیدی گفته می شود. از سوی دیگر کلبه ترکیب های ممکن در عوامل کلیدی شناسایی و راه کارهای اجرایی مناسب از طریق ادیبات و همچنین نظر خبرگان انتخاب شده است و در نتیجه با استفاده از روش سیستم پشتیبانی تصمیم بهترین راه کار مواجهه با این عامل کلیدی موفقیت در هر کسب و کار ارائه می گردد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تجارت الکترونیک ، عوامل کلیدی موفقیت، تصمیم گیری چند معیاره، سیستم پشتیبانی تصمیم

عنوان انگلیسی Evaluate of Key Success factors In E-Commerce using intelligent
چکیده انگلیسی مقاله E-commerce as an emerging phenomenon in the field of international trade. With the use of computer technology and network infrastructure of the internet. Today, thanks in part to its economic development and prosperity of e-commerce and facilitate business processes via the internet. According to businesses based on electronic networks is highly regarded businesses, hence a lot of research on the way, and the success of e-commerce is done. In this study, using literature and past research success factors are extracted. Also with the help of experts in the industry as well as its features are extracted from the literature. The weighting factors for the success of the method of paired comparisons was used. Then, using the Topsis method to rank the relevant relationships are discussed. At this stage, all these factors can be the key and critical to a business. So with the help of pareto's model of the factors that make up 80% of the weight, said to be the key factors. On the other hand, all possible combinations of the key factors identified and appropriate enforcement actions by the literati as well as expert opinion selected. So using a decision support system the best way to deal with these key factor for success in any business offered.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله E-commerce , critical success factor, MADM, DSS

نویسندگان مقاله Mostafa Valizadeh -

Abbas Keramati -


نشانی اینترنتی iiec2015.org
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها