|
سیزدهمین کنگره ملی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران (مکانیک بیوسیستم 1400)
|
|
|
عنوان فارسی |
اثر نصب گاورنر برقی بر روی یک دیزل پمپ کشاورزی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این پژوهش کاربردی یکی از روشهای کاهش مصرف سوخت بر روی دیزل موتورهای کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت. در ابتدا مصرف سوخت یک موتور 7 لیتری با مدل Tad720ge با استفاده از روش سیلندر مدرج [1] اندازه گیری شد و میزان مصرف این موتور در حالت تمام بار 30 لیتر در هر یک ساعت کاری ارزیابی شد. در ادامه یک سیستم مدیریت هوشمند موتور با استفاده از گاورنر الکتریکی و سنسور اندازه گیری دور موتور و سنسور حرارت گازوییل و خطوط سیم کشی بر روی موتور مذکور نصب شد .شانه گاز و همچنین پمپچه های سوخت در این حالت از نظر مقدار پاشش سوخت و زمانبندی تزریق سوخت وابسته به دستورات ارسالی پردازنده قرار گرفتند. مصرف سوخت با استفاده از نرم افزار serdia ثبت شد. در این حالت مصرف سوخت در هر یک ساعت کاری 19 لیتر ارزیابی شد که نسبت به حالت کنترل مکانیکی کاهش 10 لیتری سوخت در هر فرآیند آب کشی یک ساعته دیزل پمپ را به همراه داشت. بنابراین در ادامه جهت کاهش مصرف سوخت دیزل پمپ ها استفاده از سیستمهای هوشمند الکتریکی جهت مدیریت کارکرد موتور پیشنهاد شد. [1] -Graduated Cylinder Method در این پژوهش کاربردی یکی از روشهای کاهش مصرف سوخت بر روی دیزل موتورهای کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت. در ابتدا مصرف سوخت یک موتور 7 لیتری با مدل Tad720ge با استفاده از روش سیلندر مدرج [1] اندازه گیری شد و میزان مصرف این موتور در حالت تمام بار 30 لیتر در هر یک ساعت کاری ارزیابی شد. در ادامه یک سیستم مدیریت هوشمند موتور با استفاده از گاورنر الکتریکی و سنسور اندازه گیری دور موتور و سنسور حرارت گازوییل و خطوط سیم کشی بر روی موتور مذکور نصب شد .شانه گاز و همچنین پمپچه های سوخت در این حالت از نظر مقدار پاشش سوخت و زمانبندی تزریق سوخت وابسته به دستورات ارسالی پردازنده قرار گرفتند. مصرف سوخت با استفاده از نرم افزار serdia ثبت شد. در این حالت مصرف سوخت در هر یک ساعت کاری 19 لیتر ارزیابی شد که نسبت به حالت کنترل مکانیکی کاهش 10 لیتری سوخت در هر فرآیند آب کشی یک ساعته دیزل پمپ را به همراه داشت. بنابراین در ادامه جهت کاهش مصرف سوخت دیزل پمپ ها استفاده از سیستمهای هوشمند الکتریکی جهت مدیریت کارکرد موتور پیشنهاد شد. [1] -Graduated Cylinder Method در این پژوهش کاربردی یکی از روشهای کاهش مصرف سوخت بر روی دیزل موتورهای کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت. در ابتدا مصرف سوخت یک موتور 7 لیتری با مدل Tad720ge با استفاده از روش سیلندر مدرج [1] اندازه گیری شد و میزان مصرف این موتور در حالت تمام بار 30 لیتر در هر یک ساعت کاری ارزیابی شد. در ادامه یک سیستم مدیریت هوشمند موتور با استفاده از گاورنر الکتریکی و سنسور اندازه گیری دور موتور و سنسور حرارت گازوییل و خطوط سیم کشی بر روی موتور مذکور نصب شد .شانه گاز و همچنین پمپچه های سوخت در این حالت از نظر مقدار پاشش سوخت و زمانبندی تزریق سوخت وابسته به دستورات ارسالی پردازنده قرار گرفتند. مصرف سوخت با استفاده از نرم افزار serdia ثبت شد. در این حالت مصرف سوخت در هر یک ساعت کاری 19 لیتر ارزیابی شد که نسبت به حالت کنترل مکانیکی کاهش 10 لیتری سوخت در هر فرآیند آب کشی یک ساعته دیزل پمپ را به همراه داشت. بنابراین در ادامه جهت کاهش مصرف سوخت دیزل پمپ ها استفاده از سیستمهای هوشمند الکتریکی جهت مدیریت کارکرد موتور پیشنهاد شد. [1] -Graduated Cylinder Method در این پژوهش کاربردی یکی از روشهای کاهش مصرف سوخت بر روی دیزل موتورهای کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت. در ابتدا مصرف سوخت یک موتور 7 لیتری با مدل Tad720ge با استفاده از روش سیلندر مدرج [1] اندازه گیری شد و میزان مصرف این موتور در حالت تمام بار 30 لیتر در هر یک ساعت کاری ارزیابی شد. در ادامه یک سیستم مدیریت هوشمند موتور با استفاده از گاورنر الکتریکی و سنسور اندازه گیری دور موتور و سنسور حرارت گازوییل و خطوط سیم کشی بر روی موتور مذکور نصب شد .شانه گاز و همچنین پمپچه های سوخت در این حالت از نظر مقدار پاشش سوخت و زمانبندی تزریق سوخت وابسته به دستورات ارسالی پردازنده قرار گرفتند. مصرف سوخت با استفاده از نرم افزار serdia ثبت شد. در این حالت مصرف سوخت در هر یک ساعت کاری 19 لیتر ارزیابی شد که نسبت به حالت کنترل مکانیکی کاهش 10 لیتری سوخت در هر فرآیند آب کشی یک ساعته دیزل پمپ را به همراه داشت. بنابراین در ادامه جهت کاهش مصرف سوخت دیزل پمپ ها استفاده از سیستمهای هوشمند الکتریکی جهت مدیریت کارکرد موتور پیشنهاد شد. [1] -Graduated Cylinder Method در این پژوهش کاربردی یکی از روشهای کاهش مصرف سوخت بر روی دیزل موتورهای کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت. در ابتدا مصرف سوخت یک موتور 7 لیتری با مدل Tad720ge با استفاده از روش سیلندر مدرج [1] اندازه گیری شد و میزان مصرف این موتور در حالت تمام بار 30 لیتر در هر یک ساعت کاری ارزیابی شد. در ادامه یک سیستم مدیریت هوشمند موتور با استفاده از گاورنر الکتریکی و سنسور اندازه گیری دور موتور و سنسور حرارت گازوییل و خطوط سیم کشی بر روی موتور مذکور نصب شد .شانه گاز و همچنین پمپچه های سوخت در این حالت از نظر مقدار پاشش سوخت و زمانبندی تزریق سوخت وابسته به دستورات ارسالی پردازنده قرار گرفتند. مصرف سوخت با استفاده از نرم افزار serdia ثبت شد. در این حالت مصرف سوخت در هر یک ساعت کاری 19 لیتر ارزیابی شد که نسبت به حالت کنترل مکانیکی کاهش 10 لیتری سوخت در هر فرآیند آب کشی یک ساعته دیزل پمپ را به همراه داشت. بنابراین در ادامه جهت کاهش مصرف سوخت دیزل پمپ ها استفاده از سیستمهای هوشمند الکتریکی جهت مدیریت کارکرد موتور پیشنهاد شد. [1] -Graduated Cylinder Method |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Effect Of Electric Governor On An Agriculture Diesel Pump |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In this applied research, one of the methods to reduce fuel consumption on diesel engines was evaluated. Initially, the fuel consumption of a 7-liter engine with the Tad720ge model was measured using the calibrated cylinder method, and the consumption of this engine at full load was estimated at 30 liters per working hour. Then, an intelligent engine management system was installed on the engine using an electric governor, an engine speed sensor, a diesel heat sensor, and wiring lines. The gas comb and also the fuel pumps in this case in terms of fuel injection and timing. Fuel injections were subject to CPU submissions. Fuel consumption was recorded using serdia software. In this case, fuel consumption was estimated at 19 liters per working hour, which compared to the mechanical control mode, a reduction of 10 liters of fuel in each one-hour rinsing process of the diesel pump. Therefore, in order to reduce the fuel consumption of diesel pumps, the use of intelligent electrical systems to manage engine performance was suggested. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
مصرف سوخت, گاورنر الکتریکی, پردازنده موتور, شانه گاز, نرم افزار |
|
نویسندگان مقاله |
mojtaba forozandeh - technical and vocational university
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ncame1400.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-306-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|