|
یازدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع
|
|
|
عنوان فارسی |
قیمت گذاری در کانال حمل و نقل - خرده فروش در بازار انحصاری با رویکرد نظریه بازی |
|
چکیده فارسی مقاله |
یکی از عوامل موثر در مدیریت کارآمد زنجیره تامین، قیمت گذاری منطقی در سطوح مختلف زنجیره می باشد. قیمت گذاری زمانی که تقاضا حساس به قیمت باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا با کوچکترین تغییر قیمت مشری تقاضای خود را تغییر می دهد که در سود سطوح مختلف زنجیره تاثیر می گذارد. در یک زنجیره تامین شامل یک تولید کننده، دو واحد حمل و نقل و یک خرده فروش، هر کدام از اعضا با تعیین قیمت برای کالا در قیمت نهایی تاثیر گذار هستند. قیمت نهایی نیز تعیین کننده میزان تقاضا است و در نهایت قیمت و میزان تقاضا تعیین کننده دسود نهایی است. در این تحقیق با در نظر گرفتن عوامل مختلف تاثیرگذار در دو سطح زنجیره تأمین که شامل شرکت حمل و نقل و خرده فروش است، یک مدل قیمت گذاری ارائه می شود. رفتار عناصر مورد بررسی در این مقاله، رویکرد رهبر-پیرو (بازی استاکلبرگ) است. در این بازی شرکت های حمل و نقل بازار انحصاری را در اختیار دارند و به عنوان رخیر عمل می کنند. این شرکتها از وسایل نقلیه با ظرفیت ثابت استفاده می کند که منجر به یک تابع سود با متغیر عدد صحیح می شود. در نهایت، مدل سازی مساله قیمت گذاری و یک مثال متعددی بر اساس پارامترهای موجود ارایه شده است |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
زنجیره تامین، کانال حمل و نقل خرده فروش، قیمت گذاری، بازی استاکلبرگ، برنامه ریزی عدد صحیح. |
|
عنوان انگلیسی |
Pricing DecisioninCarrier-Retailer Channelwith Game Theory Approach |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
One of the factors in the efficient management of the supply chain is rational pricing in different levels of the chain. When demand sensitive to the price, pricing decision is more important. In this state with small change in prices, consumer change its demand that interest in the different levels of chain. In a supply chain, including a producer, two transport units, and a retail seller, each members influential in a final price. Final prices also determines demand. prices and demand, together will determine the final profits. In this study in light of the constant wholesale prices of producer and with factors affecting the both level of the supply chain that include transport and retailers, a pricing model introduced. We use Stackelberg game approach to find a solution to the price of different levels. In the exclusiveness market transport companies is leader. The companies use vehicles with constant capacity, which led to a utility unction with integer variables. Finally the model of the pricing problem introduced and provide numerical example according to the parameters. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Supply Chain, Carrier-Retailer Channel, Pricing, Stackelberg Game, Integer variable. |
|
نویسندگان مقاله |
مسعود داداشی | Masoud Dadashi دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده صنایع و سیستم ها
سیدرضا حجازي | Reza Hejazi دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده صنایع و سیستم ها
مرتضی راستی برزکی | Morteza Rasti Barzoki دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده صنایع و سیستم ها
|
|
نشانی اینترنتی |
iiec2015.org |
فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
دوره مرتبط |
کنفرانس مرتبط |
فهرست کنفرانس ها
|