یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع

عنوان فارسی مدلسازی و حل مسئله مسیریابی وسایل نقلیه در شرایط حمله به شبکه
چکیده فارسی مقاله مسئله مسیریابی وسایل نقلیه یکی از مسایل شناخته شده در حوزه حمل و نقل می باشد که به دلیل اهمیت کاربردی این موضوع، در سال های اخیر مورد توجه ویژه ای از سوی محققین قرار گرفته است. محموله های گرانقیمت و مهمی همچون محموله های سوختی، ماشینحمل پول بانک ها، ماشین انتقال زندانیان و مانند آن که ممکن است، در حین حمله از سوی مهاجمین مورد حمله قرار بگیرد. مسئله مسیریابی این تواع محموله ها در مقایسه با مسایل مسیریابی مویز، پیچیده تر به نظر می رسد. در این تحقیق، برای اولین بار مسئله مسیریابی این محموله ها تحت شرایط حمله به شبکه مورد مطالعه قرار می گیرد. به این منظور، یک مدل برنامه ریزی درسطحی ارائه می شود که در سطح اول مهاجمی جهت جلوگیری از ادامه مسیر بوسیله تقسیه به آن حمله می نماید و در سطح دوعی، مدافعی که زمان توزیع کننده مرتبط با وسیله تقلیه است، در تلاش است تا در شبکه ای که مورد حمله قرار گرفته است، بهترین مسیر با کمترین هزینه را برای تمبور بوسیله نقلیه و توزیع محموله بین مجرای شبکه بیابد. برای حل بازی مهاجم مدافع پیشنهادی، دو مناسبورتی که مبتنی بر مدل های برنامه ریزی دولتی توسعه داده شده اند که نتایج حاصل از حل مسایل تصادفی در ابعاد مختلف، کارایی الگوریتم های پیشنهادی را نشان می دهند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مسئله مسیریایی وسیله نقلیه، حمله به شبکه، برنامه ریزی دوسطحی، الگوریتم تکامل تدریجی دوسطحی، الگوریتم ژنتیک دوسطحی

عنوان انگلیسی Modeling and solving an arc interdicted vehicle routing problem
چکیده انگلیسی مقاله stract Vehicle routing problem is one of the most important and well-known issues that is considered by researchers in the recent years. There are some vital or expensive shipments such as fuel shipments; vehicles carrying money, prisoners transfer vehicles and so on that is being assassinated by some interdictors. The problem of routing for these kinds of shipments is some more complicated in comparison with the classical routing problems. In this paper, routing of these special kinds of shipments is integrated for the first time into the network interdiction concepts. For this purpose, a bi-level programming model is proposed and two bi-level meta-heuristics are suggested to solve this stachelberg interdictor-evader game. For showing the applicability and efficiency of the solution methods, some random problems are generated. The computational results show that the two proposed meta-heuristic algorithms could be effective for solving these problems
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Network Interdiction, Bi-Level Programming, Vehicle Routing Problem, Benders decomposition

نویسندگان مقاله امیرسامان خیرخواه | Amirsaman Kheirkhah
Bu Ali Sina University, Hamdedan
دانشگاه بوعلی سینا همدان

حمیدرضا نویدي | Hamidreza Navidi
Shahed University, Tehran
دانشگاه شاهد تهران

معصومه مسی بیدگلی | Masume Messi Bidgoli
Bu Ali Sina University, Hamdedan
دانشگاه بوعلی سینا همدان


نشانی اینترنتی iiec2015.org
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها