یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع

عنوان فارسی تجزیه و تحلیل سیستم صف درمانگاه داخلی- ریه بیمارستان حضرت رسول(ص) در شهر تهران
چکیده فارسی مقاله یکی از مسائل مهم در بیمارستان ها و درمانگاه ها، صف انتظار برای مراجعین به بخشهای مختلف است. در این مقاله صف انتظار در درمانگاه بخش داخلی - ریه بیمارستان حضرت رسول (ص) در شهر تهران، بررسی شده است. برنامه ریزی، طراحی و تخصیص پرسنل به بخش های مختلف مستلزم تجزیه و تحلیل تقاضای مراجعین و سیستم صف موجود می باشد، تا بر اساس آن پارامترهای صف تعیین شود و در نتیجه سطح خدمت سیستم مشخص شود. در این کار پژوهشی، مطالعه بر روی شیفت کاری درمانگاه مذکور در یکی از بخش های آن صورت گرفته است و مشخصه های سیستم و معیارهای ارزیابی عملکرد آن اندازه گیری شده است و بر اساس نتایج استنباط شده از آن رفتار صف به کمک شبیه سازی مدل شده است. داده ها از درمانگاه داخلی و ریه بیمارستان حضرت رسول (ص) جمع آوری شده است که در بخش اول به تعیین نوع توزیع الگوی ورودی مشتریان، زمان سرویس رزیدنت، زمان سرویس منشی و زمان سرویس متخصص به تفکیک بخش داخلی و بخش ربه) با استفاده از نرم افزار mini TAB می پردازیم و سپس در بخش بعدی سیستم صف این درمانگاه را در نرم افزار arena شبیه سازی می کنیم. در خاتمه پیشنهاداتی برای بهبود کارکرد سیستم صف در این درمانگاه ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله درمانگاه، سیستم صفه شبیه سازی

عنوان انگلیسی Analysis of the queueing system of the internal-lung clinics at Hazrat Rasoul Hospital in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله One of the most important problems for the people referring to clinics and hospitals waiting for long time to be seen by the doctors(specialists).Waiting queue of the patients referring to the internal-lung clinic Tehran’s Rasoul Akram hospital have been studied in this paper.Programming and speciality of fifferent sections personnel ,needs awaiting system and analysis for the referral peopleBy doing this the parameter of a waiting system can be established and the level of providing services ,can be measured.The work shifts in one of the sections of the above –mentioned clinics have been studied in this research and the evaluation criteria have been measured.The waiting behavior has been simulated using descriptive results. The data were collected from internal and lung clinic at Rasoul Akram hospital.At first we paid attention to customer’s distribution model ,time of service provided by resident,time service provided by the secretary and service provided by the specialist(internal and lung sections separately),using miniTab software.We then simulated the queue system in the clinic using arena software.We finally provided few suggestions regarding queue system in this clinic
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Clinic,queueing system,simulation

نویسندگان مقاله جعفر باقری نژاد | Jafar Bagherinejad
Alzahra University
دانشگاه الزهرا

مهسا احمدی نژاد | Mahsa Ahmadinejad
Alzahra University
دانشگاه الزهرا

زهره رضازاده | Zohre Rezazadeh
Alzahra University
دانشگاه الزهرا


نشانی اینترنتی iiec2015.org
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   دوره مرتبط   |   کنفرانس مرتبط   |   فهرست کنفرانس ها